Kurkuma wspomaga metabolizm, przyspiesza trawienie i zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Dodając kurkumę do jadłospisu korzystamy z jej właściwości odchudzających – stad nazwa kulek 😊
 
Główny składnik kurkumy- kurkumina to jeden z najmocniejszych przeciwutleniaczy. Jej działanie antyoksydacyjne jest porównywalne z tym, jakie wykazują witaminy C i E.
 
Poza tym charakteryzuje się tez działaniem:
przeciwzapalnym,
przeciwwirusowym,
przeciwbakteryjnym,
oczyszczającym i
antynowotworowym. 

SKŁADNIKI:

👉🏼3/4 szklanki płatków owsianych
👉🏼Pol szklanki wiórków kokosowych
👉🏼3 łyżki miodu
👉🏼1 łyżeczka kurkumy
👉🏼Szczypta czarnego pieprzu
👉🏼 1 łyżeczka cynamonu
👉🏼Garść ulubionych bakalii
👉🏼Szklanka roślinnego mleka (na oko do konsystencji łatwo lepiących się kulek)

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Platki zalej mlekiem i poczekaj aż zmiękną. Dodaj pozostałe składniki i zbleduj na gładką masę. Uformuj kulki. Gdy beda mało klejące dodaj więcej mleka. Gotowe kulki możesz włożyć na 15 min do lodówki i upiec 15 minut w 180 stopniach.

DLACZEGO KURKUMA?

Warto stosować kurkumę w swojej kuchni. Przyprawa obniża poziom złego cholesterolu, ma właściwości pobudzające wydzielanie żółci, gastryny, sekretyny i enzymów trzustkowych. Kurkuma pozytywnie wpływa więc na stan osób cierpiących na dolegliwości trawienne, schorzenia wątroby czy trzustki.
 
Kurkuma pasuje do zup, potraw mięsnych, makaronu, ryżu czy kaszy. Idealnie sprawdza się tez do słodkich deserów owsianek, smothie, koktajli, zdrowych shotów. Nadaje się idealnie do przygotowania napoju z dodatkiem np. imbiru i owoców cytrusowych.
 
 
Ze względu na słabą przyswajalność kurkuminy, warto używać kurkumę razem z czarnym pieprzem. Zwiększa to przyswajanie kurkuminy nawet do 2000% !
 
Więcej o kurkumie przeczytasz [tutaj]

Dodaj komentarz