SKŁADNIKI:

👉🏻30g sezamu
👉🏻20 g amarantusa
👉🏻10g mieszanki ,,prażona sałatka” lub innych ziarenek
👉🏻duża łyżka miodu
👉🏻 lyzeczka oleju kokosowego

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Sezam prażymy na suchej patelni, dodajemy amarantus, ziarna, miod i olej. Mieszamy wszystko razem. Masę przekładamy na papier do pieczenia, przykrywamy druga warstwa papieru i wałkujemy. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180stopni na ok 10 minut(do zarumienienia). Wycinamy prostokąty. Zajadamy.

Cała porcja- nie do zjedzenia na raz 😊 to 450 kcal
Makro: B12g,T27g,W31g.

Fitosterole działają tez przeciwzapalnie i obniżają ciśnienie krwi

Kolejną istotną właściwości sezamu jest jego pozytywne działanie na układ kostny. Wszystko za sprawą dużej zawartości wapnia, który to buduje nasze kości i zęby. Podobno 100 g sezamu zawiera ponad trzykrotnie więcej wapnia niż szklanka mleka.
 
Ziarna sezamu są tez źródłem wielu innych minerałów, jak mangan, miedź, magnez, cynk, żelazo, fosfor, selen, sód, potas. A także witamin: A, E, D, E, K, kwasu foliowego, niacyny, tiaminy, ryboflawiny, także błonnika, kwasów tłuszczowych, węglowodanów, aminokwasów, przeciwutleniaczy.
 
100 g ziarna sezamu to tez 573 kalorie, w tym 50 g tłuszczu (w większości są to nienasycone kwasy tłuszczowe – omega-3, omega-6 i omega-9), 18 g białka i 23 g węglowodanów.

Dodaj komentarz