Pizzę powinnismy zaplanować rano bo quinoa potrzebuje minimum 8 h moczenia.

SKŁADNIKI:

👉🏼komosa ryżowa (Ok 150 g)
👉🏼 3g octu balsamicznego
👉🏼sol, przyprawy

SPOSOB PRZYGOTOWANIA:

Komosę płuczemy na sitku, wsypujemy do miski i zalewamy szklanką wody. Tak przygotowaną komosę ryżową moczymy przez około 8 godzin lub przez całą noc. Po tym czasie odcedzamy komosę na sitku i ponownie płuczemy. Do blendera wrzucamy komosę, sól i 1/4 szklanki wody i ocet. Powstaje białe ciasto, które pieczemy około 20 min na natłuszczonej blaszce w 180 stopniach. Po tym czasie nakładamy sos i dodatki. Sos najlepiej zrobić z blendowanych pomidorów. Dodatki wg uznania. Pieczemy całość jeszcze chwile do podgrzania składników lub roztopienia sera.

Kaloryczność tej potrawy w dużej mierze zależy od dodanych składników. Ja używam głownie świetnych warzyw.

Komosa ryżowa bez wątpienia należy „superfoods” ‒ super żywności, która uzupełnia niedobory, pomaga w oczyszczaniu organizmu z toksyn, wspomaga prawidłowe funkcjonowanie.

Nic w tym dziwnego. Nasiona komosy zawierają wyjątkowo dużą ilość flawonoidów (spośród których dominują kwercetyna i kampferol). W związku z tym quinoa wykazuje przede wszystkim właściwości antyoksydacyjne (z ciekawostek dodam, ze komosa to pseudo-zboże, tzn. roślina, która wytwarza bogate w skrobię nasiona, lecz w rzeczywistości nie jest zbożem). Należy podkreślić, że tradycyjne zboża wcale nie zawierają flawonoidów, co na ich tle czyni komosę ryżową wyjątkową.

Ponadto quinoa jest źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, wielu witamin i składników mineralnych. Zawiera także saponiny, dzięki którym może wykazywać działanie przeciwalergiczne, przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne przeciwwirusowe i immunostymulujące.

A Może masz ochotę na szybkie pieczywo z komosy ryżowej?

Lub chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej?

Kliknij tutaj:http://farmacjanatalerzu.pl/pieczywo-czosnkowe-z-komosy-ryzowej/

 

Dodaj komentarz