Chrupiące pieczywko czosnkowe z komosy ryżowej

To idealny zamiennik chleba!
Mega szybki i prosty przepis w którym się zakochasz ❤️❤️ To jest przepyszne!

SKŁADNIKI:

  • kubek surowej białej komosy ryżowej u mnie 200g
  • 180–210 ml wody – płynu dodajemy tylko tyle, żeby dokładnie zblendować komosę, ciasto powinno wyjść dość gęste
  • sól (niekoniecznie)
  • ulubione zioła
  • dwa ząbki czosnku
  • zioła kminek lub czarnuszka do posypania
pieczywo z komosy

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Piekarnik rozgrzewamy do 220°C.
Komosę płuczemy pod kranem na gęstym sicie. Dokładnie pozbywamy się nadmiaru wody.Wszystkie składniki (poza tymi do posypania) blendujemy na gładką i dość gęstą masę. Ciasto wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i łyżką rozprowadzamy je na okrągły placek o grubości ok. 1 cm lub nawet cieńszy. Wierzch posypujemy przyprawami. Pieczemy przez 15–20 minut, następnie przewracamy chlebek i pieczemy przez 10–15 minut.Podajemy od razu.

Całość – 240 kcal

Makro: W44, B8, T4

 

komosa ryżowa

Komosa ryżowa bez wątpienia należy „superfoods” ‒ superżywności, która uzupełnia niedobory, pomaga w oczyszczaniu organizmu z toksyn, wspomaga prawidłowe funkcjonowanie.

Nic w tym dziwnego. Nasiona komosy zawierają wyjątkowo dużą ilość flawonoidów (spośród których dominują kwercetyna i kampferol). W związku z tym quinoa wykazuje przede wszystkim właściwości antyoksydacyjne (z ciekawostek dodam, ze komosa to pseudozboże, tzn. roślina, która wytwarza bogate w skrobię nasiona, lecz w rzeczywistości nie jest zbożem). Należy podkreślić, że tradycyjne zboża wcale nie zawierają flawonoidów, co na ich tle czyni komosę ryżową wyjątkową.

Ponad to quinoa jest źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, wielu witamin i składników mineralnych. Zawiera także saponiny (to one są odpowiedzialne za jej gorzkawy smak) , dzięki którym może wykazywać działanie przeciwalergiczne, przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne przeciwwirusowe i immunostymulujące.

KOMU DEDYKOWANA JEST KOMOSA?

Każdemu 🙂

Ale przede wszystkim:

  • cukrzykom- ma niski indeks glikemiczny.
  • wegetarianom i weganom, ze względu na wartościowe białko i niezbędne aminokwasy
  • osobom na redukcji ze względu na wysoka zawartość błonnika
  • Komosa ryżowa jest idealna dla chorych na celiakię, alergie pokarmowe, choroby zapalne jelit, zapalenie stawów (nie zawiera glutenu i działa przeciwzapalne)
  • Polecana jest osobom zagrożonym nowotworami ze względu na źródło  antyoksydantów
  • Każdemu, kto chce poprwić wygląd skóry, włosów i paznokci- jest bogatym źródłem metioniny
  • Jedzenie jej obniża poziom cholesterolu we krwi oraz zmniejsza ryzyko miażdżycy.
  • Poleca się ją dla cierpiących z powodu migrenowych bólów głowy 

A może masz ochotę na pizzę z komosy? 

kliknij tutaj: http://farmacjanatalerzu.pl/pizza-na-chrupiacym-spodzie-z-komosy-ryzowej/

Dodaj komentarz