To kolejne danie lekkie, zdrowe i pełne wartości odżywczych.
 
SKŁADNIKI:
👉🏼krewetki vannamei 180 g
👉🏼59 g makaronu kukurydzianego
👉🏼jarmuż (dowolna ilość)
👉🏼 czosnek, ulubione przyprawy (polecam gotowa mieszankę czosnku i suszonego pomidora)
👉🏼łyżka masła
👉🏼suszone pomidory 50 g

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Makaron gotujemy wg instrukcji w osolonej wodzie.
Na patelni rozgrzewamy łyżkę masła i wyciśnięty praską czosnek- kładziemy krewetki- doprawiamy tylko solą i pieprzem i smażymy na dużym ogniu aż się zarumienią. Na koniec na patelnie wkładamy jarmuż jeszcze na dwie minuty i pokrojone w kostkę suszone pomidory. Wykładamy na talerz.
 
Calość: ok. 300 kcal
Makro: B 35, T10, W 41
O jarmużu i jego właściwościach już pisałam [tutaj]
 
Wspomnę tylko raz jeszcze, że występujący w jarmużu błonnik przyspiesza przemianę materii i reguluje procesy trawienne organizmu. Jarmuż to źródło chlorofilu, dzięki temu spożywanie go odkwasza organizm.
 
Ta zielenina zawiera tak dużo żelaza że często nazywana jest „nową wołowiną” i polecana przy anemiach.
 
Ale nie da się ukryć, że głównym składnikiem tego dania są krewetki.
 
100 g krewetek dostarcza prawie 14 g pełnowartościowego bialka dlatego też warto włączyć je do diety jako zamienik drobiu. Z drugiej strony mają niską zawartość tłuszczu (0,8 g na 100 g mięsa) i są lekkostrawne a w 100 g tego produktu jest zaledwie 86 kcal.
 
Te małe skorupiaki to bardzo dobre źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które mają korzystny wpływ na układ sercowo- naczyniowy.
Poza tym skorupiaki zawierają sporo witamin z grupy B.
Zawarta w nich witamina B12 odpowiada za produkcję czerwonych krwinek, witamina B3 (niacyna, wit PP) reguluje metabolizm i pracę układu nerwowego.
 
Są one także źródłem wapnia, jodu i selenu.

Kiedy nie jeść krewetek?

Krewetki znajdują się na liście najbardziej niebezpiecznych alergenów w przypadku alergii pokarmowej. Ich mięso oraz pancerze, zawierają uczulające białka. Nawet po obróbce termicznej zachowują one swoje właściwości.
Najbardziej charakterystyczne dla alergii pokarmowych i uczulenia na krewetki są objawy, dotyczące naszego układu pokarmowego. Mogą pojawić się chwilę po zjedzeniu samych krewetek lub potrawy z ich dodatkiem. Już niewielka ilość w postaci jednej czy dwóch smacznych skorupiaków może wywołać takie objawy jak nudności, ból brzucha, biegunki, zaparcia czy wymioty.
 
Ostatni składnik- makaron kukurydziany- to najpopularniejszy makaron wśród osób unikających glutenu w diecie. Zawiera stosunkowo mało białka ale jest bogaty w witaminy z grupy B, magnez, potas i cynk. Zarazem jest to propozycja najbardziej zbliżona do ”klasycznych” makaronów na bazie pszenicy.

Dodaj komentarz