Składniki na naleśniki (4 porcje)

👉🏻 2 jajka
👉🏻 1 szklanka wody gazowanej
👉🏻 1 szklanka mąki gryczanej
👉🏻 1 szklanka mleka roślinnego
👉🏻 sol
👉🏻 trochę oleju kokosowego do smażenia 

Sposób przygotowania:

Jajka ubij, dodaj wodę, mąkę, mleko i sol. Smaż naleśniki na małym ogniu z dwóch stron. Na naleśnik połóż liść sałaty a na niego farsz.

Składniki do Farszu:

👉🏼świeża salata
👉🏼biała fasola (uprzednio ugotowana lub z puszkiok. 250 g),
👉🏼1 cebula,
👉🏼3 ząbki czosnku,
kilka łyżeczek przecieru pomidorowego,
👉🏼Tunczyk w sosie własnym,
👉🏼 ogorek konserwowy,
👉🏼ulubione zioła i przyprawy: sól, tymianek, zioła prowansalskie

Sposób przygotowania:

Poddusić cebulę na Pamie z odrobiną wody. Następnie dodać pozostale składniki razem podduszając. Na koniec dorzucić przeciśnięty przez praskę czosnek, fasolę, koncentrat, zioła i przyprawy i zredukować wszystko tak, aby nie było zbyt wodniste.

Dlaczego mąka gryczana?

Mąka gryczana należy do mąk bezglutenowych dlatego polecana jest w diecie osób z nietolerancją glutenu jako alternatywa mąki pszennej. Poza tym posiada niski indeks glikemiczny (IG = 40), dlatego też potrawy z jej dodatkiem nie powodują gwałtownego wzrostu glukozy we krwi i powinna znaleźć się w kuchni każdego cukrzyka.
 
Jest bogatym źródłem roślinnego białka o korzystnym składzie aminokwasową,co jest szczególnie istotnego z punktu widzenia wegetarian, ponieważ dostarcza lizyny i argininy – aminokwasów, które nie są syntetyzowane w organizmie.
 
Ten rodzaj mąki jest również cennym źródłem substancji o działaniu przeciwutleniającym, które wywierają pozytywny wpływ na funkcjonowanie układu krążenia.
 
Dodatkowo to cenne źródło błonnika pokarmowego, który polepsza procesy trawienne i przyspiesza ruchy perystaltyczne jelit. Zapobiega zaparciom, a jednocześnie usprawnia procesy przemiany materii.
 
Ponadto gryka zawiera magnez, błonnik, potas, sód, miedź, wapń i selen oraz witaminy z grupy B.

Dodaj komentarz