Brzuch- jak płaski- to rano a wieczorem? Ani tez… jeśli nasza dieta jest odpowiednia dla bakterii jelitowych.

Pamiętacie reklamę ze zdrowie zaczyna się w jelitach? Tak jest. Wiecie, ze każdy kto uprawia sport POWINIEN stosować PROBIOTYKI? Wiecie, ze wysiłek o zwiększonej intensywności sprzyja niedokrwieniu jelit, stresowi oksydacyjnemu i zakażeniom przewodu pokarmowego? Nie będę Wam robiła wykładu o roli mikroflory ale jako farmaceuta mogę dać kilka rad czym się kierować kupując probiotyk. Bo naprawdę można oszaleć decydując się na jeden spośród setek dostępnych na rynku.

Najważniejsze:

??Wybieraj probiotyki które są w kapsułach, dzięki którym bezpieczne dotrą do jelit.

??Probiotyki najczęściej przyjmujemy z lub po posiłku. Dlaczego nie przyjmować na czczo? Niskie pH żołądka niszczy osłonkę kapsułki z probiotykiem, a później uszkadza „organizmy” w niej zawarte. Posiłek działa ochronnie na kultury bakterii zawarte w probiotyku, ponieważ buforuje soki żołądkowe.

??Minimalny czas stosowania na kolonizację jelit to dwa miesiące

??Szukając odpowiedniego preparatu nie wystarczy zwracać uwagę na nazwę gatunkową, czyli  np. Lactobacillus rhamnosus, ale również na ten szereg cyferek po nim -czyli nazwę  szczepu – (np.R0011)- tylko określony szczep danego gatunku wykazuje udowodnione klinicznie właściwości.

?? Dobowa minimalna, ale skuteczna ilość bakterii to pięć miliardów kolonii bakteryjnej (5mld CFU czyli 5x10do9 CFU).Stosowanie zbyt wysokich dawek jednorazowo mija się z celem, ponieważ organizm nie jest w stanie zaadoptować na raz tak dużej ilości bakterii probiotycznych, a możemy niepotrzebnie nabawic sie bóli brzucha, a nawet biegunki. Lepiej przyjmować probiotyk 2 razy dziennie.

??Jest ich mnóstwo ale pamiętajcie ze inny probiotyk wybierzemy w antybiotykoterapii, inny w infekcjach płciowych, jeszcze inny w zespole jelita drażliwego, inny w biegunkach. Mówcie farmacecie w jakim celu go kupujecie- na pewno doradzi odpowiedni ?

Dodaj komentarz